Λοιπόν, αυτά τα λάθη υπάρχουν και δεν αφορούν μόνο τις νεοσύστατες εταιρείες. Πολλές επιχειρήσεις, συμπεριλαμβανομένων και εκείνων που μπορεί να πιστεύετε ότι είναι «επιτυχημένες» επειδή λειτουργούν για 10+ χρόνια, συχνά τα κάνουν ακόμα… και πιθανώς χάνουν πολλά χρήματα ή / και σπαταλούν πολύ χρόνο σε διαδικασίες. Αν και μερικά από αυτά τα λαθάκια φαίνεται να αφορούν περισσότερο εταιρείες παροχής υπηρεσιών, ταιριάζουν στην πραγματικότητα σχεδόν σε κάθε τύπο επιχείρησης.
Ας τα δούμε λοιπόν:
- Υποτίμηση του χρόνου του έργου / χρόνου εξυπηρέτησης. Αυτό είναι σοβαρό και αφορά εταιρείες παροχής υπηρεσιών καθώς και εταιρείες που πωλούν ένα προϊόν. Εάν δεν υπολογίζετε το χρόνο σας για να εκτελέσετε κάθε υπηρεσία που προσφέρετε, θα καείτε και θα έχετε λίγα πράγματα που μπορείτε να κάνετε για αυτό. Ο καλύτερος τρόπος για να εκτιμήσετε το χρόνο είναι να το κάνετε μόνοι σας ή να παρακολουθήσετε τον καλύτερο υπάλληλό σας να κάνει την εργασία. Στη συνέχεια να προσθέσετε ένα επιπλέον χρονικό περιθώριο ασφαλείας. Για τις επιχειρήσεις προϊόντων, ο χρόνος γίνεται πρόβλημα με την εφοδιαστική αλυσίδα, οπότε προσέξτε!
- Δεν γνωρίζετε τους αριθμούς της εταιρείας σας / εσφαλμένη τιμολόγηση . Σημείωση, έχω τονίσει τη λέξη «σας». Είναι συνηθισμένο λάθος να χρησιμοποιείτε έναν ανταγωνιστή ως σημείο αναφοράς για την τιμολόγηση χωρίς να γνωρίζετε πραγματικά γιατί χρησιμοποιούν αυτούς τους αριθμούς. Σκεφτείτε την ζημιά που θα έχετε κάνει στην επιχείρηση σας εαν λάβετε υπόψιν την τιμή ενός ανταγωνιστή, την μειώσετε κατά 10% και μετά ξεκινήσετε να πουλάτε. Τι γίνεται αν ο ανταγωνισμός έχει κακή τιμολόγηση και μόλις βγάζει τα κόστη του ή ακόμη και χάνει χρήματα; Τι γίνεται αν το κόστος σας είναι μεγαλύτερο από το δικό τους; Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τους ανταγωνιστές ως αφετηρία, αλλά δεν μπορείτε να βασίσετε ολόκληρη τη στρατηγική σας σε αυτό.
- Δεν χρεώνετε για όλο τον χρόνο και τα κόστη σας . Αυτό φαίνεται σαν μια ανόητη δήλωση σε ορισμένους, αλλά στοιχηματίζω ότι οι περισσότεροι ιδιοκτήτες επιχειρήσεων, και βάζω και τον εαυτό μου μέσα, θα παραδεχτούμε ότι έχουμε δώσει πολλές φορές πληροφορίες ή κάποιο προϊόν σε πολύ μικρό κόστος ή και δωρεάν. Δεν υπάρχει τίποτα κακό με το να δώσετε επιπλέον πληροφορίες ή και κάποια βοήθεια δωρεάν, για να δείξετε την εκτίμηση και το ενδιαφέρον σας για τους πελάτες σας προς θεού. Αυτό που με απασχολεί είναι εκείνοι που δίνουν μεγάλη αξία στη δουλειά ή τα προϊόντα τους και δεν καλύπτουν το κόστος για αυτό. Οπότε δώστε προσοχή στην χρέωση των υπηρεσιών / προϊόντων σας και όταν προσφέρετε κάτι δωρεάν να είναι προγραμματισμένο και να γίνεται για να δώσει πραγματική βοήθεια, αγοραστική εμπειρία στους πελάτες σας με στόχο να αυξήσει την αξία σας σαν επαγγελματίας. Να είναι δηλαδή ενέργεια η οποία θα είναι ωφέλιμη και για τις δύο πλευρές.
- Δεν πληρώνεστε αρκετά γρήγορα – το γνωστό παλιό ζήτημα των ταμειακών ροών. Εφόσον κερδίζετε πραγματικά αρκετά χρήματα για να πληρώσετε τις υποχρεώσεις σας, αυτό το πρόβλημα μπορεί να λυθεί, να αποφευχθεί ή τουλάχιστον να μετριαστεί όσο θα μπορούσε, ακολουθώντας τα παρακάτω βήματα:
- Χρεώστε τους πελάτες αμέσως. Είναι πολύ συνηθισμένο για μια μικρή επιχείρηση να μην εφαρμόζει τις διαδικασίες ή τα συστήματα για την έγκαιρη έκδοση των τιμολογίων. Στο κάτω κάτω κανείς δεν δουλεύει δωρεάν και αυτό οι πελάτες το γνωρίζουν ή οφείλουν να το γνωρίζουν.
- Ένας ακόμη τρόπος για να έχουμε επιτυχημένες ταμειακές ροές είναι το να εφαρμόζουμε ταχύτερες συμφωνίες πληρωμής με πελάτες και πιο αργές με προμηθευτές και υπαλλήλους. Δηλαδή εάν πληρώνετε τους υπαλλήλους σας 2 φορές τον μήνα καλύτερα να το κάνετε 1 φορά. Οι προμηθευτές βέβαια θα έχουν πρόβλημα με αυτό οπότε μια ειλικρινής συζήτηση και διαπραγμάτευση πάντα βοηθάει.
- Η έλλειψη συστημάτων και καταγεγραμμένων διαδικασιών – Πάρα πολλές αόριστες και ανοργάνωτες διαδικασίες είναι ο λόγος για τον οποίο πολλοί άνθρωποι ξεκινούν τη δική τους επιχείρηση. Δυστυχώς, το να μην υπάρχουν καθόλου διαδικασίες και συστήματα δεν αποτελεί εναλλακτική λύση. Ανάλογα με τον τύπο της δραστηριότητας, οι ιδιοκτήτες επιχειρήσεων πρέπει να αφιερώσουν χρόνο κατά την έναρξη της επιχείρησης τους ή και κατά την διάρκεια της, και να καταγράψουν τις διαδικασίες που συμβαίνουν βήμα βήμα. Αυτό θα τους γλυτώσει χρόνο και κόπο στο μέλλον. Οι διαδικασίες φυσικά είναι εκεί για να επικαιροποιούνται και να αναπροσαρμόζονται ανάλογα με τα δεδομένα. Μερικά βασικά παραδείγματα όπου απαιτούνται διαδικασίες ή συστήματα είναι η χρέωση, η είσπραξη, η μισθοδοσία, ανθρώπινο δυναμικό (συνέντευξη, πρόσληψη, διακοπές, παροχές, ευθύνες εργασίας κ.λπ.), η κατασκευή, λειτουργικός εξοπλισμό, συντήρηση εξοπλισμού, απογραφή, πωλήσεις , μάρκετινγκ και πολλά ακόμα. Οι διαδικασίες όταν εφαρμόζονται σωστά φέρνουν και σταθερά αποτελέσματα!
- Κάνετε τα πάντα μόνοι σας. Αυτό είναι ένα κλασικό λάθος που κάνει κάθε επιχειρηματίας στην αρχή για να γλιτώσει χρήματα. Το κλειδί είναι να καταλάβετε πότε βρίσκεστε σε αυτό το σημείο «φορώντας πάρα πολλά καπέλα» και να αρχίσετε να παίρνετε κάποια βοήθεια. Η λύση εδώ είναι να γνωρίζετε τα δυνατά σας σημεία και να μπορείτε να δείτε πότε δεν εκτελείτε τα καθήκοντα που απαιτούν αυτές τις δεξιότητες που δεν έχετε. Εάν είστε ο καλύτερος πωλητής στην εταιρεία, δεν μπορείτε να εμπλακείτε σε καθημερινές δραστηριότητες γραφείου. Εάν το κάνετε, οι πωλήσεις θα πάνε πίσω και τελικά δεν θα έχετε καν επιχείρηση να ανησυχείτε. Θέστε στόχους για να ξέρετε πότε να προσλάβετε άτομα για να αναλάβουν το κομμάτι στο οποίο υπάρχει έλλειψη της γνώσης ή απλά δεν σας αρέσει να το κάνετε. Το να μην λαμβάνετε βοήθεια ή να περιμένετε πολύ καιρό γιατί θέλετε να εξοικονομήσετε χρήματα μπορεί να σκοτώσει μια επιχείρηση. Εάν δεν θέλετε να προσλάβετε υπάλληλο υπάρχουν και άλλες λύσεις όπως ένα σύμβουλος επιχειρήσεων, ένας ειδικός στο marketing, μια virtual assistant κ.α. είναι επιλογές πιο οικονομικές και για όσο διάστημα εσείς ορίσετε.
- Έλλειψη καινοτομίας. Όταν η επιχείρηση δεν παρακολουθεί τις εξελίξεις, τον ανταγωνισμό, τις αλλαγές μένει κλεισμένη μέσα στο κουτάκι της ζώνης άνεσης χωρίς να καταλαβαίνει πως σύντομα γίνεται και το σημείο τερματισμού. Η συνεχής εγρήγορση, η ενημέρωση και οι αλλαγές βοηθούν την επιχείρηση να παραμείνει στο προσκήνιο της δράσης και της υγιούς επιχειρηματικότητας διασφαλίζοντας τη συνέχειά της.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου