19 Απριλίου 2011

Εκπαιδεύοντας τη ζωή μας


Αν καλοκοιτάξουμε τη ζωή μας θα δούμε πως οι συνήθειές μας αποτελούν ένα συγκεκριμένο καθημερινό τελετουργικό, που η διαφοροποίησή του αλλοιώνει την συνήθη μορφολογία της ημέρας μας.
Ζούμε κάνοντας ουσιαστικά τα ίδια πράγματα. Όλα έχουν καλώς στην περίπτωση που η ζωή μας θέλουμε να είναι η ίδια. Αν όμως βάλουμε μία δόση ονείρου, μία διάθεση βελτίωσης, μία νότα διαφοροποίησης από το χθες, βλέπουμε πως το διαφορετικό, το νέο  αυτό – τουλάχιστον νοητικά – μεταβάλλει ενεργειακά το είναι μας.
Η δέσμευση που απαιτεί η ενέργεια αυτή από την καθημερινότητά μας, στο να σκεφτόμαστε λίγο περισσότερο τη σκέψη αυτή, να θέλουμε λίγο πιο πολύ να την κάνουμε πράξη, να επιδιώξουμε κάποιες κινήσεις, σημαίνει μικρή ή μεγάλη τροποποίηση του προγράμματος, αναδιοργάνωση και ανασύσταση του καθημερινού τελετουργικού. Εκεί βρίσκεται και η μεγαλύτερη ανατροπή. Το inner game. Η δύναμη της προσωπικότητάς μας να φανεί ευπροσάρμοστη στις νέες αλλαγές. Να γίνει το νέο πρόκληση και όχι απειλή.
Η αλήθεια είναι πως αλλαγές μικρές ή μεγάλες συμβαίνουν καθημερινά. Το θέμα είναι πόσο ανοιχτή αντίληψη έχουμε στο να τις δεχτούμε, πριν η ζωή, μας αναγκάσει να δούμε την πραγματικότητα όπως είναι και όχι όπως θέλουμε.

14 Απριλίου 2011

Αλλαγή σκηνικού!

Όταν νοιώθεις πως η ζωή όπως τη ζεις δεν είναι αρκετή, όταν νοιώθεις πως υπάρχει κάτι περισσότερο από αυτό που ζεις και αξίζει να ζεις, όταν βλέπεις τον αυτοπεριορισμό σου να στρέφεται εθρικά στο είναι, τότε η ένδειξη δεν είναι τίποτα παραπάνω από σπίθα που άναψε για να κάψει ό,τι παλιό επιλέξεις να καταστραφεί. Ανάπλαση τώρα!


Όταν κοιτάς από ψηλά...

Ο μόνος λόγος που σου δικαιολογείται να κοιτάς τον άλλο αφ' υψηλού είναι μόνο για να τον βοηθήσεις να σηκωθεί.
Πόσες φορές αλήθεια έχουμε αισθανθεί υπέρμετρα εγωϊστές και πόσο κοντά μας έφερε αυτή η στάση στην ανθρώπινη εφήμερη φύση μας και πολύ πιο μακριά από την θεϊκή και άφθαρτη αιώνια διάστασή μας;
Be love not only in love. Be God, don't stay human!

12 Απριλίου 2011

Όταν η μέρα φεύγει...



Πιστεύεις πως κάποιος είναι απόψε πιο ευτυχισμένος επειδή σήμερα βρέθηκες στη ζωή του;
Θα κοιμηθεί κάποιος έχοντας στο μυαλό του το θετικό λόγο σου;
Μιλάει κάποιος για σένα θετικά αυτή τη στιγμή στους οικείους του;
Πρόσφερες σε κάποιον τη βοήθειά σου;
Άναψες την ελπίδα μέσα στην καρδιά του κάποιου απογοητευμένου, που διέκρινες τον πόνο του;
Έφυγε μία ακόμη μέρα χωρίς να κάνεις κάτι σημαντικό ή δημιούργησες θετικές βάσεις για να συνεχίσεις αύριο;
Άφησες θετικό στίγμα και χρώμα στη μέρα που πέρασε;
Πιστεύεις πως αξίζει να ζήσεις ακόμη μία μέρα, την αυριανή, με όσα έκανες σήμερα;

Απλή σοφία


Ζητήθηκε από μια ομάδα μαθητών να γράψουν μια λίστα με αυτά που κατά τη γνώμη τους ήταν τα σημερινά «Επτά θαύματα του κόσμου». Τα περισσότερα από τα παιδιά έγραψαν τα εξής:
1. Οι Πυραμίδες της Αιγύπτου
2. Το Taj Mahal
3. Το Grand Canyon
4. Το κανάλι του Παναμά
5. Το Empire State Building
6. Η Βασιλική του Αγ. Πέτρου
7. Το Σινικό Τείχος
Ενώ μάζευαν τα γραπτά, ο δάσκαλος πρόσεξε ότι μια μαθήτρια δεν είχε τελειώσει ακόμη το γράψιμο. Τη ρώτησε λοιπόν αν είχε κάποιο πρόβλημα με τη λίστα της.
Το κορίτσι απάντησε «Ναι, έχω λίγο πρόβλημα. Δεν μπορώ εύκολα να αποφασίσω, γιατί είναι τόσα πολλά…»
Ο δάσκαλος είπε, «Πες μας λοιπόν τι έχεις γράψει, για να δούμε αν μπορούμε να σε βοηθήσουμε».
Το κορίτσι στην αρχή δίστασε, μα μετά διάβασε:
“Πιστεύω ότι τα Επτά Θαύματα του κόσμου είναι…
1. Να βλέπεις
2. Να ακούς...
3. Να αγγίζεις...
4. Να γεύεσαι..
5. Να αισθάνεσαι...
6. Να γελάς...
7. Και να αγαπάς.”
Απλή θαυμαστή παιδική σοφία… 

6 Απριλίου 2011

Ονειρεύτηκα το Θεό

Κάποτε διάβασα μία ιστορία που αναφέρει πως ένα βράδυ κάποιος καλόγερος μετά από πολλές παρακλήσεις, είδε στον ύπνο του το Θεό και συνομίλησε μαζί Του. Η συζήτηση είχε ως εξής:
"Τον πλησίασα και Τον ρώτησα:
-Κύριε, τι είναι αυτό που σε εκπλήσσει περισσότερο στους ανθρώπους;
Κι εκείνος μου απάντησε:
-Με εκπλήσσει ότι ζουν σαν να μην πρόκειται να πεθάνουν ποτέ και πεθαίνουν σαν να μην έχουν ζήσει καθόλου. Προσπαθώντας να κερδίσουν χρήματα χάνουν την υγεία, το πολυτιμότερο αγαθό που τους έχω χαρίσει και μετά ξοδεύουν όλα αυτά τα χρήματα για να την ξανακερδίσουν.
-Οι άνθρωποι βιάζονται να μεγαλώσουν και αποβάλλουν έτσι την αθωότητα της παιδικής τους ηλικίας. Έπειτα όμως, θέλουν να ξαναγίνουν παιδιά. Αγχώνονται για το μέλλον τους και λησμονούν το παρόν τους. Έτσι, δεν ζουν ούτε στο μέλλον, ούτε στο παρόν.
Ποια είναι τα μαθήματα ζωής που θέλεις να μάθουν τα παιδιά Σου;
Εκείνος χαμογέλασε και τα μάτια Του φωτίστηκαν:
-Να μάθουν ότι δεν γίνεται να αναγκάσουν τους άλλους να τους αγαπήσουν. Αυτό που μπορούν να κάνουν είναι να γίνουν άξιοι να αγαπηθούν. Να μάθουν ότι δεν μετράνε τα πράγματα που έχουν στην ζωή τους. Μόνο οι άνθρωποι μετράνε. Να μάθουν ακόμη ότι δεν ωφελεί να συγκρίνουν την ζωή τους με τις ζωές των άλλων. Να είναι ικανοποιημένοι με αυτό που έχουν και να αγωνίζονται να γίνουν καλύτεροι.
Μου φάνηκαν πολλά αυτά που μου ο έλεγε ο Θεός, όμως συνέχισε:
-Θέλω εσείς τα παιδιά μου να μάθετε ότι πλούσιος δεν είναι εκείνος που έχει τα περισσότερα, αλά εκείνος που χρειάζεται τα λιγότερα. Γιατί με τα χρήματα μπορεί κανείς να αγοράσει τα πάντα, δεν μπορεί όμως να αγοράσει την ευτυχία. Να μάθετε πως μέσα σε ελάχιστες στιγμές μπορεί να ανοίξετε στον συνάνθρωπό σας μία πληγή, που μετά θα πάρει χρόνια για να κλείσει.
Κοιτώντας με μες στα μάτια με αγάπη, ο Θεός μου είπε ακόμη:
-Πρέπει εσείς τα παιδιά μου να μάθετε πως δύο άνθρωποι μπορεί να κοιτούν το ίδιο πράγμα, αλλά να βλέπουν δύο διαφορετικά πράγματα. Να μην αφήνετε αυτές τις διαφορές να σας χωρίσουν. Να μάθετε ακόμη πως υπάρχουν γύρω σας άνθρωποι που σας αγαπούν, όμως από κάποια αδυναμία δεν μπορούν να δείξουν αυτή την αγάπη. Και τέλος να θυμάστε ότι πρέπει να μάθετε να συγχωρείτε για να σας συγχωρήσουν."

5 Απριλίου 2011

Εγωϊσμός και ταπείνωση

Κάποτε ένας πολεμιστής με νίκες και σπουδαία κατορθώματα, αλλά και πολλά θύματα του σπαθιού του, επισκέφτηκε έναν σημαντικό δάσκαλο για να γνωρίσει και να μάθει από τη σοφία του, τι είναι κόλαση και παράδεισος. Ο πολεμιστής συστήθηκε στο δάσκαλο εξιστορώντας του, πόσο σπουδαίος είναι και πόσο πολύτιμες ήταν οι νίκες του. Υπομονετικά και με πολύ προσοχή ο δάσκαλος άκουγε για τα κατορθώματα και όταν ο πολεμιστής τελείωσε, ο δάσκαλος άρχισε να τον ταπεινώνει και να τον μειώνει με πολύ υβριστική συμπεριφορά, λέγοντάς του πόσο μηδαμινά ήταν τα κατορθώματά του για την προσωπική του εξέλιξη. Γεμάτος θυμό ο πολεμιστής σήκωσε το χέρι και τραβώντας το σπαθί του μέσα από τη θήκη το ύψωσε για να σκοτώσει αυτόν που τον προσέβαλε τόσο, μα τόσο πολύ. Τότε ο δάσκαλος ατάραχος του λέει:
- “Αυτό είναι η κόλαση....”
Μετανοιωμένος ο πολεμιστής πέφτει στα πόδια του δασκάλου ζητώντας πολύ ταπεινά συγχώρεση. Και δάσκαλος του λέει:
- “Κι αυτό είναι ο παράδεισος...”

To λιοντάρι που νόμιζε πως ήταν πρόβατο

Μέσα στο πυκνό δάσος ζούσε μια λιονταρίνα με τον σκύμνο της (το λιονταράκι της). Πείνασαν όμως και η λιονταρίνα με το μικρό της βγήκαν σε αν...